Tjacka doja på nätet!

Vad gör man när alla kallfotade svennebananer redan köpt upp de där rosa moon bootsen i storlek 47 du trånat efter hela sommaren och hösten? Täljer ett par själv? Eller tar man sån där IT till hjälp?

Här har du svaret!

Det är en kall vinter i år, vilket märks i stadens skoaffärer. Inhandlade ett par nya kängpjucks på Dassmann härom veckan, då det fortfarande fanns dojor kvar i butiken. Märkte sedan att mina nya fotdon inte tillhandahöll värme nog att tillfredsställa undertecknad i detta Sibirenklimat. Styrde således ånyo min kosa mot stadens alla skohandlare förra helgen, i jakt på ett par rejäla doningar att stoppa sina köldslagna fossingar i.

Här gör jag "Tranan" i mina sprillans nya skinnpjucks från Dassmann. 
Detta var naturligvis helt dödfött, ty i affärerna fanns ju inget kvar, när alla kallfotade svennebananer redan varit där och krafsat bland härligheterna. Speciellt inte för en klumpfot som mig. Då blev det till att prova lyckan på Internätet istället, i brist på lokala alternativ.

Denna säsong är det Moon Boots som gäller, har jag hört. Beställde ett par rosa i storlek 47 från Dassmann på Interwäbben i måndags. Strax därefter fann jag passande nog en rabattkod på 200 riksdaler på ett ställe med det lattjo namnet Heppo i min mailkorg. Det mesta kostar mumma på det stället och verkar lattjolajban-namnet till trots mest vända sig till överklassen. Lyckades ehuru hitta ett par eskimåpjucks för 549 bruna, så jag slog till även på ett par sådana. Om jag ville kunde jag ju alltid returnera ett av paren kostnadsfritt. Och så det blev ju inte så farligt kostsamt heller, när rabatten var dragen.

Dojorna från Dassmann dök upp redan i onsdags och idag, fredag, blev jag meddelad att Heppopjucksen även fanns att hämta på byns bensinmack. Det skall bli intressant att se hur dessa sitter på fossingen!

Bilder och annat läckert kommer inom kort, när jag provåkt fotdonen ifråga. Det blir något att se fram emot, va?

Gå till del 2: 
TEST: Deichmann vs. Heppo.se - skor på nätet
Nyare Äldre